Az Instagram jelenleg olyan reklámokat tesztel, amelyeket a felhasználók nem tudnak majd átugrani, számolt be a BBC. Az Instagram eddig úgy működött, hogy a fő hírfolyamban, valamint a sztorik és a Reels-videók között is fel-felbukkantak ugyan a reklámok, ezeket viszont gond nélkül átugorhatta a felhasználó, ha nem érdekelte az adott tartalom.
Úgy tűnik azonban, hogy a szolgáltató megelégelte ezt, és most egy igen agresszív módszerrel akarja rábírni a felhasználókat arra, hogy végig nézzék a hirdetéseket. A módszer sajnos nem új, jól ismerjük mind, viszont annál kellemetlenebb: az Instagram olyan hirdetések bevezetésén gondolkodik, amelyeket nem lehet majd átgörgetni. A BBC arról ír, hogy az interneten megosztott fotókon egy visszaszámláló látható, és állítólag csak azután enged továbblépni a rendszer, ha a számláló a nullára ér.
Eddig főképp a YouTube ingyenes alkalmazásában találkozhattunk ezzel a módszerrel, vagyis olyan reklámokkal, amelyekről csak a visszaszámlálást követően lehet elkattintani. A videómegosztó ráadásul a videók elején, közben és a végén is reklámokkal traktálja a felhasználókat, de hogy az Instagram is meglépi-e ezt, vagy „csak” egy reklámmal próbálkozik majd be, arról még nem tudni.
techkalauz.hu – az online techmagazin