Franciaországban a pénzügyi piacokon jelenlévő cégekre szigorú reklámszabályozás vonatkozik. A francia felügyeleti hatóság, az Autorité des Marche Financiers (AMF) a pénzügyi piacok szabályozásáért felelős, ők döntenek arról, mit lehet reklámozni és mit nem.

A „kripto” kifejezés egy általános fogalom és az említett hatóság úgy tekint rá, amely magában foglalja a valutákat, a tőzsdéket és a tárcákat is. Habár a „kripto” maga nem pénzügyi piaci fogalom, ennél szorosabb viszonya aligha lehetne vele. Ugyebár kvázi az egész kriptopiac egy tőzsde, ezért pénzügyi tevékenységről beszélünk.
Pontosan ez az oka annak, hogy tilos reklámozni őket Franciaországban. Mivel a 10 F1-es csapatból nyolcnak van legalább egy kripto-szponzora, sőt crypto.com magának a globális Forma-1-nek az egyik fő partnere, a következmények igencsak súlyosak lehetnek a háttérben.
Egyébként számos hazai és külföldi kripto híroldal beszámolt róla, hogy a RacingNews365 értesülései szerint akár az egész EU-ra kiterjedő kriptomarketing-tilalom is jöhet a jövőben – ezt érdemes azért némi szkepticizmussal kezelni.
techkalauz.hu – az online techmagazin