A különféle közösségi oldalakon már évek óta elérhető az élő videózás lehetősége, melynek alkalmával a tartalomgyártók élő „műsorral” szórakoztatják követőiket. Ezeket a videókat különféle formában jelzik az oldalak. Míg az Instagram az élő videót közvetítő profilt egy színes gyűrűvel jeleníti meg, addig a TikTok egy pulzáló effektust használ a csatorna profilján, hogy felhívja a figyelmet ezen tartalmakra.
Most a YouTube látta elérkezettnek az időt arra, hogy megjelölje az élőben közvetítő csatornákat. Az újdonság abból áll, hogy az élő közvetítés alkalmával megjelenik egy „Live“, azaz „Élő” feliratot tartalmazó gyűrű a csatorna profilképe körül, amelyet megérintve a felhasználó közvetlenül az élő adásba ugorhat.
A közösségi oldalak között bevett gyakorlat a másolás, előszeretettel vesznek át egy-egy, már bevált funkciót a konkurenseiktől. Jó példa erre a YouTube Shorts, amely a TikTokból már jól ismert, rövidvideós formátumot emelte át a videómegosztó felületére. Nem rossz, de lehetett volna akár a YouTube is, aki ezeket elsőnek kitalálja.
techkalauz.hu – az online techmagazin