2022-ben igencsak intenzív versenynaptárral szembesülhetett a Ducati, azonban a Lenovo támogatásával biztosan minden akadályt legyűrnek. Az együttműködés még a világjárvány kezdetére nyúlik vissza. Minden eddiginél több járművet és adatot kell kezelnie a Ducati csapatának, így elkél a Lenovo segítsége.

A 2022-es MotoGP szezon az elmúlt évek egyik legzsúfoltabb idénye lesz, ugyanis a versenynaptárba ismét becsatlakoznak olyan országok és pályák – mint Japán és Finnország –, amelyeket a járványkorszak korlátozásai 2020-tól kivettek a portfólióból. A több versenyhelyszín pedig több adatot, még több elemzést és sokkal-sokkal nagyobb komplexitást hoz magával.
A Ducati készen áll a rajtja. Azokra az eszközökre és technológiákra épít, amelyeket még a világjárvány első hulláma alatt fejlesztettek ki, amikor több idő volt a tervezésre a versenyek hiánya miatt. Ezek a megoldások hatékonyabbá teszik az egész csapat működését. Szükség is volt a hatalmas fejlesztésekre, ugyanis a Ducati nyolc (!) motort küld a rajtrácshoz, többet, mint bármelyik más gyártó.
„Idén több versenyünk van, de 8 Ducati is rajtrácshoz áll, így több adatunk lesz, és kevesebb időnk a versenyek közötti elemzéshez, szimulációkhoz és a beállításhoz” – mondta Gabriele Conti, a Ducati elektronikai rendszerekért felelős igazgatója. „Másrészt ez lehetővé teszi, hogy nyolc versenyzőtől származó hatalmas mennyiségű adatot tanulmányozzunk és elemezzünk, ilyennel korábban nem rendelkeztünk, így nagyobb esélyünk lesz a beállítások optimalizálására és a pontosabb döntések meghozatalára.”

Köszönhetően a Lenovonak, létrehoztuk a Remote Garage-t. Ennek az alapvető lényege az, hogy a mérnökök, akik nem tudnak a versenypályán tartózkodni, összeköttetésben legyen a pályával és a versenyzőkkel, így pontosan úgy tudnak dolgozni, minta a pályán lennének. – mondta Paolo Ciabatti, a Ducati Corse sportigazgatója.
A Remote Garage technológiának köszönhetően a pályamérnökök jobban ki tudják venni a részüket a csapat fejlesztési és tervezési folyamataiban, ami növeli az információcsere hatékonyságát és csökkenti a fejlesztési időt. Ma már teljesen normális, hogy egyes kollégák a saját házukból dolgoznak. Ez nagy előny és a jövőben is az lesz.
Hatalmas innovációt jelent a Remote Garage, ugyanis a mérnökök bárhol, bármikor hozzáférnek a hatékony számítási erőforrásokhoz is. Továbbá mivel minden eddiginél több nyers adatot kell elemezni, az egyszerű hozzáférés és az együttműködés létfontosságú.
„A szezon legnagyobb kihívása a négy különböző csapattól származó információk és adatok megfelelő kezelése – ez nyolc versenyzőt és motort jelent. Ebben a szakaszban a Lenovo technológiája stretégiai jelentőségű lesz abból a szempontból, hogy a hatalmas mennyiségű adatból kinyerje és felhasználó a relevánsakat” – mondta Conti.

Több mint 50 szenzor van minden Ducati MotoGP kerékpáron, ezek pedig mindent monitoroznak: a sebességtől a tapadáson és G-hatásokon át a gyorsulásig. A ThinkSystem SE350 edge szerverek elég nagy teljesítménnyel rendelkeznek ahhoz, hogy ezt a hatalmas adatmennyiséget hasznosítható ismeretekké alakítsák; ez pedig megnyitja az utat a győzelem felé.
„Az előző évben összegyűjtött hatalmas adatmennyiség is kulcsfontosságú ahhoz, hogy minden versenypályára felkészülten és versenyképesen menjünk; illetve a következő évi motorok fejlesztésének szempontjából is fontosak ezen adatok” – nyilatkozta Conti. „Ez a folyamat minden évben egyre precízebbé és pontosabbá válik az általunk végzett elemzések és kutatásnak köszönhetően.”
„Meglepett, hogy mennyi mindenre képesek voltunk ilyen rövid idő alatt. Egy biztos, ez a jövő. Szóval nagyon magabiztos vagyok.” – tette hozzá. „De a mi világunkban, ha azt mondod boldog vagy, a versenyző azt hiszi, hogy nem drukkolsz. Szóval nem vagyunk boldogok. Ezerrel nyomatjuk”
techkalauz.hu – az online techmagazin