Az AMD FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) jelentős előrelépéseket ért el, és egyes források szerint szinte utolérte az Nvidia DLSS 4 technológiáját. A Sony és az AMD közösen dolgoznak egy egyedi FSR 4 verzión, amely a jövőben elérhető lesz a PlayStation 5 Pro konzolon, annak ellenére, hogy a rendszer még az AMD RDNA 3 architektúrára épül.
Jelenleg az FSR 4 kizárólag az AMD legújabb grafikus kártyáin, a Radeon RX 9070 és RX 9070 XT modelleken érhető el. Az új technológia különösen bonyolult jelenetekben és átlátszó felületeknél mutat drámai javulást az előző verzióhoz képest. A vízesések és az áttetsző objektumok például sokkal részletesebbek és természetesebbek lettek, mint korábban az FSR 3 esetében.

Mark Cerny, a PlayStation 5 és PS5 Pro vezető rendszermérnöke hivatalosan is megerősítette, hogy a Sony jelenleg optimalizálja az FSR 4-et a PS5 Pro-ra. Az új felskálázási technológia alapja egy egyedi PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) verzió lesz, amelyet a Sony és az AMD közösen fejleszt.
A tervek szerint az első játékok 2026-ban kapják meg a PSSR-t, így a PS5 Pro felhasználók továbbfejlesztett grafikai teljesítményre számíthatnak.
techkalauz.hu – az online techmagazin