Évek óta dolgoznak a YouTube mérnökei olyan megoldásokon, amikkel ki tudják szorítani a reklámblokkolókat a platformról. A különböző módszereket időszakosan, regionálisan tesztelték eddig, de az elmúlt napokban gyakorlatilag világszerte aktiválódott az új rendszer. Ez a folyamat legfeljebb három videó elindítását engedélyezi, ezt követően egy-egy figyelmeztető üzenet jelenik meg azoknál, akik valamilyen reklámblokkolót használnak, és minden tartalom elérhetetlenné válik, amíg meg nem szabadulnak attól.

A Wired értesülései szerint a platform keménykedése nyomán több százezer felhasználó törölte az alkalmazást a telefonjáról – nem a YouTube-ot, hanem az általa használt reklámblokkolót. Az Ghostery felmérést kitöltők 90%-a YouTube változtatásai miatt törölte az appot, az AdGuard pedig korábban sosem látott törlés-cunamiról számolt be: csak október 18-án 52 ezren távolították el a szolgáltatást a mobiljukról.
Persze akadnak olyanok, akik továbbra is próbálkoznak: a Ghostery blokkolója például 30%-os növekedést ért el Microsoft Edge-en. Ugyanis egyeseknek hacsak időszakosan is, de így sikerült megkerülni a korlátozást, az AdGuard esetében pedig az előfizetők száma ugrott meg. Ezek a felhasználók tehát a YouTube Premiumért nem hajlandóak fizetni, de a reklámokat kijátszó szoftverekért szívesen.
techkalauz.hu – az online techmagazin