Az FSR 3.1-gyel a gyártó elválasztotta a framegenerálást a felskálázástól (upscaling). Ez azt jelenti, hogy az Nvidia régebbi GPU-i, valamint az Intel Arc GPU-i mostantól képesek lesznek a framegenerálásra bizonyos játékokban.
Az AMD betartotta március 24-én tett ígéretét, miszerint az FSR 3.1-et még az idei év második negyedévében piacra dobja. Ami igazán megkülönbözteti a 3.1-es kiadást a korábbiaktól, az a fentebb említett két funkció szétválasztása. Ez lehetővé teszi az Nvidia és Intel GPU tulajdonosok számára, hogy az FSR 3.1 segítségével a DLSS vagy XeSS mellett az FSR-t is használják – utóbbit kizárólag framegenerálásra.
Intel GPU-kra még egyáltalán nincs hasonló funkció, míg az RTX 2000 és RTX 3000 tulajdonosoknak sem (zöld oldalon ugyanis ezt csak az RTX 40-es kártyák tudják). Ahogy azt korábban is megszokhattuk, az AMD egy sokkal nyíltabb rendszerben gondolkodik, mint az Nvidia.
Egyelőre öt játékban érhető el a funkció: a Horzion: Forbidden West – Complete Edition, a Ratchet & Clank: Rift Apart, a Ghost of Tsushima – Director’s Cut, a Marvel’s Spider-man Remastered és a Spider-Man: Miles Morales. Ezek mellé hamarosan érkezik a God of War: Ragnarok támogatása is.
techkalauz.hu – az online techmagazin