Továbbra is igaz az, hogy aki nem hajlandó előfizetni a dráguló YouTube Premiumra, az a kábeltévéket is megszégyenítő mennyiségű reklámot kénytelen végig nézni a platformon. Ezek ellen az utóbbi időben bevezetett szigorítások következtében már a jól bevált hirdetésblokkolók sem mindig kínálnak hathatós védelmet.
A Search Engine Land beszámolója alapján ugyanis frissül a hirdetések átugrására szolgáló gomb dizájnja, melynek jegyében egy lekerekített, kisebb interakciós felületet kapunk a megszokott, feltűnőbb téglalap helyett. Az új gombot nehezebb lesz észrevenni és eltalálni, főként a mobilok kisebb kijelzőjén matatva. A módosított formátum egyelőre csak egy szűkebb körnek szóló tesztben bukkant fel, amiről egy X/Twitter-poszt árulkodott.
A Search Engine Landnek nyilatkozva a Google a YouTube kezelőfelületének egységesítésével indokolta az áttervezést. Azt viszont nem tudni, hogy mikor veheti kezdetét az új gomb nyilvános alkalmazása. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a frissítés élesítését követően a felhasználók millióira kivetítve jelentősen emelkedhet a hirdetések megtekintési ideje, és vele a Google számláján landoló reklámbevételek is.
techkalauz.hu – az online techmagazin