Ha tetszik, ha nem, sajnos együtt kell élnünk az online reklámokkal, ha továbbra is szeretnénk ingyen használni olyan szolgáltatásokat, mint a YouTube vagy a Spotify. Ugyan a Google-t elsősorban a kereső szolgáltatásáról ismerjük, a cég a bevételét leginkább az online reklámok kiszolgálásával nyeri. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb reklámot nekik köszönhetjük.
A Google-t korábban sok kritika érte a reklámokkal kapcsolatos gyakorlataik miatt, viszont a legutóbbi bejelentésük egyértelműen arra utal, hogy szeretnének ezen változtatni. Az I/O egyik legfontosabb bejelentése volt, hogy a közeljövőben elérhetővé válik a „My Ad Center” nevű felület. A felhasználók maguknak állíthatják, hogy milyen témájú reklámokat szeretnének látni, illetve, hogy milyen felhasználói adatokból dolgozhat a rendszer.
Arra is lehetőség lesz, hogy letiltsunk olyan reklámokat, amelyek esetleg érzékeny témákat érintenek. A Google szerint valamikor év végén válnak elérhetővé ezek a beállítások és ugyan nem fognak minden reklámfelületen érvényesülni, olyan helyeken biztos számíthatunk rá, mint a kereső vagy a YouTube.
techkalauz.hu – az online techmagazin