Az Acer környezetbarát csomagolása, filmjei, animációi és kampánytervei nemzetközi elismerést vívtak ki kreatív kommunikációjukért és kiváló tervezésükért.

2022-ben az Acernek sikerült több Red Dot Brands & Communication Design díjat megkaparintania hat kategóriában. Az Aspire Vero és az Aspire Vero National Geographic Edition egyaránt elnyerte a „Packaging Design” díjat, környezetbarát és innovatív csomagolásaik okán. Az Acer vállalati szintű figyelemfelkeltő kezdeményezése, a Project Humanity dokumentumfilm és kampány két díjat nyert a „Film & Animation” és a „Reklám” kategóriában.
Ezenkívül a Predator „It Lies Within” játékkampány is kapott díjat a „Reklám” kategóriában, míg a ConceptD 500/100 termékvideója a „Film & Animation” kategóriában érdemelte ki ugyanezt, a nagyszerű storyboardért. Ezek a legújabb elismerések kiegészítik a Red Dot Design díjak egyre növekvő listáját, amelyet az Acer az évek során felhalmozott.
A Red Dot Design Award egy nemzetközileg elismert verseny, amelynek célja az innovatív vállalatok, illetve ezek következő generációs koncepcióterveik elismerése. A különböző iparágakból érkező, más-más hátterű nemzetközi szakértőkből álló testület feladata volt, hogy az egyes beadványokat saját egyéni érdemeik alapján értékelje.
Az Acer Aspire Vero környezetbarát csomagolása
A zöld csomagolás az Acer első fenntarthatóság-orientált laptopjának, az Aspire Vero-nak a része, amely számos zöld innovációt tartalmaz.
Az Acer Aspire Vero csomagolását az alapoktól kezdve azzal a céllal tervezték, hogy újrahasznosítható csomagolási komponenseket tartalmazzon a hulladékképződés csökkentése érdekében anélkül, hogy a termék védelmét csökkentenék. A doboz 80-85%-ban újrahasznosított papírból készül, illetve az adapter védőcsomagolása is papírból van. A fennmaradó csomagolás szintén 100%-ban újrahasznosítható, a belső része pedig néhány egyszerű lépéssel notebook állvánnyá alakítható. Továbbá a laptoptáska és a billentyűzet közötti lap 100%-ban újrahasznosított PET-ből készült.

Az Acer Aspire Vero National Geographic Edition zöld csomagolása
Az Aspire Vero National Geographic Edition csomagolását úgy alakították ki, hogy ikonikus és környezetbarát képet testesítsen meg. Az Aspire Vero csomagolásához hasonlóan 100%-ban újrahasznosítható anyagokat használ, illetve úgy alakították ki, hogy tükrözze az Acer elhivatottságát a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt. Illetve megfigyelhető tendencia az is, hogy az Acer egyre jobban építi bele a környezettudatosságot a márka arculatába.
A csomagolás azon túl, hogy kellemes kicsomagolási élményt nyújt, megőrzi a fenntarthatóság szellemét is. A belső csomagolás újrafelhasználható tárolódobozzá, míg a belső része (ahogy az előző esetben is) háromszög alakú laptopállvánnyá hajtható össze. Tartalmaz továbbá egy 100%-ban iparból újrahasznosított műanyag (PIR) laptoptokot és egy másik 100%-ban PIR műanyag lapot, amely a laptop kijelzője és a billentyűk között helyezkedik el. Ezeknek az eredménye, hogy kevesebb papírt fogy, és több mint 15% helyet takarít meg, ami hatékonyabb szállítási feltételeket és jelentősen csökkentett karbonlábnyomot idéz elő.
Az Acer „Project Humanity” kampánya és dokumentumfilmje
Az Acer 2017-ben elindított Project Humanity kampányának célja ösztönözni az alkalmazottakat arra, hogy olyan ötleteket és javaslatokat valósítsanak meg, amelyek elősegítik a pozitív változásokat és fokozzák a klímaváltozás elleni küzdelmet. Ahogy a filmben is látható, az Acer alkalmazottai szerte a világon, mindenféle szakterületről aggodalmukat fejezik ki a növekvő környezeti problémák és a következő generációk életére gyakorolt hatások miatt. Az Acer törekszik arra, hogy a zöld gondolkodásmódot szélesebb körben is elterjessze alkalmazottai között, illetve magában a vállalatban is igyekszik megvalósítani azon céljait, ami egy zöldebb jövő felé tekint.
Az Acer hisz abban, hogy valódi változás csak akkor fog bekövetkezni, ha minden emberben tudatosul: egyénenként is ki kell vennünk a részünket a környezetvédelemből, legyen az bármelyik kicsiny vagy globálisan jelentéktelen is. Cselekedeteink pozitív hatást gyakorolhatnak környezetünkre, kollektív cselekvéseken keresztül pedig már jelentős változást idézhetnük elő. Ezeknek az erőfeszítéseknek a csúcspontja pedig az, hogy több mint 40 országból, több mint 5000 alkalmazott vesz részt a programban, aminek keretein belül 2 év alatt több mint 350 társadalmi célú projektet kezdeményeznek.
Predator Gaming: “It Lies Within” kampány
A Predator Gaming „It Lies Within” digitális kampánya egy háromrészes minisorozatot tartalmaz filmes, illetve karakteralapú köntösbe bújtatva. A történet egy fiatal lány körül forog, aki megpróbálja megtalálni a helyét a világban, és megtanulja befogadni a benne rejlő rendkívüli erőt. (Ez amúgy lehetne a Star Wars 3. trilógiájának (7-8-9) a rövid leírása is, nem?)
A globális kampány célja kiemelni a márka azon világnézetét, hogy egy ember bármit csinál, abból a maximumot hozza ki – közben pedig bemutatják az innovációt és az erőt, amely minden Predator gépben és perifériában rejlik. Az egyedi történetszál és a szemet gyönyörködtető látványvilág segít a közönségnek az üzenet átadásában, illetve (természetesen) bemutatja, milyen menő termékek a Predator cuccok.
ConceptD 500/100’s Film & Animation Design
A Concept D 500 film-és animáció koncepcióit a Genesis alkotás ötlete ihlette, amely azt jelenti, hogy minden tervező ötlete a legalapvetőbb formákból és anyagokból indul ki.
A videó azzal kezdődik, hogy egy óriási sziklát mutatnak be a természet közepén, ez azt szimbolizálja, hogy az alkotó ihlete természetesen „jön”. A művészek kreatív inspirációja, amelyet az erőteljes borostyánsárga fények képviselnek, a PC karcsú és elegáns dizájnját szimbolizálják. A „természet szele” kiemeli a ConceptD fejlett hűtőrendszerét. A videó ezután egy kész modern dizájnt mutat be, amelyet az ókori görög templomok ihlettek, bemutatva a ConceptD 500/100 klasszikus és tartós termékkialakítását.
techkalauz.hu – az online techmagazin