A ’CATL Freevoy’ a jelek szerint újradefiniálja, mi várható egy hibrid autótól. A sok teljes értékű elektromos autóét meghaladó hatótávval a Freevoy 173 mérföldes hatótávot képes feltölteni 10 perc alatt.
A híres elektromosautó-akkumulátor gyártó CATL bemutatta legújabb „Freevoy Super Hybrid Battery”-jét, amelynek célja, hogy új szabványt állítson fel a plug-in hibrid (PHEV) és a kiterjesztett hatótávolságú elektromos járművek (EREV) számára az iparágban első 400 km-es all electric hatótávval. Hatalmas mérföldkő ez az hibrid technológia számára.
A PHEV, azaz plugin hibrid (konnektorról is tölthető hibrid) technológia olyan korlátokkal szembesült, ami korlátozta az ilyen hajtással rendelkező autókat abban, hogy valóban jó és gazdaságos élményt nyújtsanak – akár olyannyira jót, mint a teljesen elektromos társaik. Persze most is megvan a piaca a plugin hibridnek, viszont ez most hatalmasat változhat, hála a CATL-nek.
Hibriddel járó embertársaink egy része számára elég fárasztó hosszú távon plugin hibrid autójukat valóban pluginként használni. Mikor töltsük, mikor ne, sok effortot igényel a dolog, „és hát amúgy is, működik az anélkül is, akkor meg minek tölteni?” – klasszikus idézet az Andrássyn parkoló 2,5 tonnás 40 milliós, sosem feltöltött pluginnel járóktól.
Az állítólagos 250 mérföldes (400 km-es) hatótávval úgy tűnik, hogy a CATL megoldotta (?) ezt a problémát.

Ezenkívül a Freevoy akár 280 km hatótávval is feltölthető mindössze 10 perc töltéssel. Ha a CATL valóban feltalálta ezt a technológiát és nem csak óriási túlzásokba estek, akkor ez óriási lépés lesz a hatótávolság-szorongás minimalizálása felé, amely egyaránt érinti a teljesen elektromossal és a PHEV-vel járókat is. A gyorstöltéssel párosítva a Freevoy elvileg készen áll arra, hogy a hibrideket a teljesen elektromos modellekkel egyenrangúvá tegye a töltés kényelmét és a hatótávolságot illetően.
A CATL számos technológiai újítást kombinált a Freevoy képességeinek elérése érdekében. Először is jelentős újítás található az akksi katódjában, ahol a nagyfeszültségű elektrolit és a nanovédő bevonat csökkenti az oldalsó kölcsönhatásokat, megóvja az aktív anyagokat és elősegíti a stabilitást. A lítium-ion transzport fokozódik, ha nagy energiájú, gerjesztett állapotú részecskéket adnak a katódhoz, ami gyors és állandó ionáramlást eredményez az anyagon.
Ezenkívül a hidegebb éghajlaton, ahol az elektromos járművek gyakran nehézségekkel küzdenek, a Freevoy integrálja a CATL nátrium-ion technológiáját, amely egyesíti a nátrium-ion és lítium-ion cellákat a teljesítmény optimalizálása érdekében, lehetővé téve, hogy akár 40 fokkal fagypont alatti hőmérsékleten is működjön. Ez nem csak arról gondoskodik, hogy az akkumulátor megőrizze a hatótávolságát, hanem a hidegben történő töltést is megbízhatóvá teszi.
techkalauz.hu – az online techmagazin