A Tesla Cybertruck és remélhetőleg a Model Y tulajdonosai hamarosan 15 perc alatt több mérföldes hatótávolságot tudnak beletuszkolni autójukba gyorstöltőn keresztül.
Úgy tűnik, a Tesla „forradalmi” 4680-as akkumulátorának egyetlen előnye a költséghatékonyság, mivel energiasűrűsége és töltési görbéje egyelőre nem minősül extrának. Azonban a Tesla még mindig messze van attól az 56%-os költségmegtakarítástól a 2170 akkumulátorcsomaghoz képest, amelyet a 4680-as kapcsán ígért. A jelenlegi gyártáscsökkentés elsősorban a cellák helytakarékos kialakításából fakad, nem pedig a kémiai áttörésből.
A múlt heti éves részvényesi találkozón Elon Musk elismerte, hogy az austini gyártmányú 4680-as akkumulátorai még mindig drágábbak, mint a beszállítóitól származó akkumulátorok, azonban a cég reményei szerint idén már ugyanazon áron lesz a kettő.
Az új akksik mindig rosszabb töltési görbét kínálnak annak ellenére, hogy a Cybertruck a Tesla első EV-je, amely a modern 800 V-os architektúrára épül. A Cybertruck töltési sebességtesztjei azt mutatják, hogy ez még mindig messze van attól a 20 perces töltéstől, amelyre a Tesla főmérnöke képesnek ítélte.
techkalauz.hu – az online techmagazin