2013 és 2015 közötti Tesla Model S-t és 2011-12-es Nissan Leaf-et kockázatos vásárolni, hacsak nem esetek át akkupakk cserén. A jelenleg még garanciális elektromos járművek akkumulátorainak meghibásodási aránya azonban gyakorlatilag elhanyagolható mértékű.

A modern elektromos autók gyártói könnyedén adhatnak 8 év akkumulátorgaranciát, sőt 85%-os kapacitás mellett akár 15 év garanciát is vállalhatnak. Az akkumulátorok kémiája, a csomagok hűtése és a gyártási folyamat finomítása terén elért előrelépések mind az elektromos járművek akkumulátorainak meghibásodási arányának lélegzetelállító csökkenéséhez vezettek az elmúlt években.
Még 2011-ben az elektromos autók új akkumulátorainak meghibásodási aránya, így a garanciális cserék aránya 7,5% volt. A teljes 2011-2023-as időszakban viszont 1,5%-on áll, főleg azért, mert 2015 után történt valami. 2016-ban és azt követően minden évben a váratlan meghibásodás miatti elektromos autóakkumulátorok garanciális cseréje fél százalékpont vagy kevesebb volt.
Tavaly volt a legkevesebb a garanciális elektromos járművek akkumulátorcseréje. A megbízható akksik létezésének ténye megmagyarázza, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a CATL és a NIO miért szorgalmazza a kötelező 15 éves EV garanciát, amely szerintük nagyban hozzájárul majd a Teslán kívüli használt elektromos járművek piacának felélénküléséhez.
techkalauz.hu – az online techmagazin