Alig két hét telte el 2024-ből, és a Tesla elkezdte az árcsökkentési terveinek végrehajtását. A Model 3 Highland és Model Y áresése mögött azonban az elektromos járművek akkumulátorára vonatkozó előrejelzések állhatnak.
A világ két legnagyobb elektromos járműakkumulátor-gyártója – a CATL és a BYD – állítólag átalakítja gyártósorait, és költségkímélő technológiákat és gyakorlatokat vezet be azzal a céllal, hogy LFP celláik árát 0,04 USD/Wh-ra csökkentsék. Ez körülbelül a fele annak, amit mindössze egy éve az elektromos járművek akkumulátorainak előállítása megkövetelt.
Talán ezen hírek hallatára csökkentett a Tesla is, ugyanis az európai piacon például 9%-os csökkentést jelentettek be. Más elektromos autógyártók is csökkentették áraikat, például a Hyundai Ioniq 6 most olcsóbb lett, mint egy Tesla Model 3 Highland az Egyesült Államokban.
A CATL jelenleg az akkumulátorpiac több mint 37%-át birtokolja, és a Teslát az egyik legnagyobb ügyfelének tekinti az LFP-cellák terén. A BYD -amely éppen most lett a világ legnagyobb elektromos járműgyártója – egy olyan vállalt, amely saját akkumulátorokat gyárt, és mintegy 16%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik. Így nem fogja válasz nélkül hagyni a fentieket.
techkalauz.hu – az online techmagazin