Szervizháttér

0
570

Két dolog elkerülhetetlen egy laptop esetében:
            – eljár felette az idő
            – el fog romlani

A fenti változókkal számolva vázoljunk fel egy reális elvárást jövőbeni laptopunkkal: ne romoljon el, mielőtt lecseréljük. Biztos recept nincs; nem állíthatjuk, hogy egy Dell még akár a tulajdonosát is túléli, az Acer viszont elkerülhetetlenül a kukában végzi a vásárlást követő évben. Így felmerült a kérdés: a gyártó részéről mi határozza meg egy laptop élettartamát? Három dolog. Az anyaghasználat, az összeszerelés minősége és a következő sorok tárgya, vagyis a szervizháttér.

Szervizháttér

Mit értek szervizháttér alatt? A laptopra vonatkozó jótállás időtartamát, annak feltételeit, a szervizek rendelkezésre állását, azok ellátottságát, az extra szolgáltatásokat. Tehát, ez az egyik garancia arra, hogy a laptopunk előbb kerül öregségi nyugdíjjal egy szeretetszolgálathoz vagy a kisöcsihez, mint a kukába.
 
Szögezzük le a nyilvánvalót: vannak nevesebb-, és kevésbé nevesebb gyártók. Kettejük között az alapvető különbség az, hogy míg az utóbbi spórol olyan dolgokon, melyeket a laptop specifikumait vizsgálva nem látunk, addig az előbbi ezt már nem teszi meg. Ennek iskolapéldája a szervizháttér. Gondoljunk csak bele – látta valaki egy ProBook specifikációit böngészve, hogy hány szervize van a HP-nak? A választ megelőlegezem; nem. A legtöbb, amivel találkozhatunk, az a jótállás időtartamára vonatkozó információ (egy hipermarketben vásárolva pedig ne is reméljük, hogy a szervizháttérre vonatkozó, hiteles információhoz jutunk az eladóktól).
 
Mire akarok ezzel kilyukadni? A nevesebb gyártó laptopja valóban drágább, de ezzel nem csak egy jól csengő márkanevet kapunk, hanem egyéb támogatást is. Ilyen támogatás a szervizháttér.
 
Mik a szervizhátteres tapasztalatok? Az, hogy hazánkban a legjobb támogatást a DELL és a HP garantálja. A képzeletbeli bronzérmesünk a FUJITSU, felzárkózóban a LENOVO, ez után érdemes a többi gyártóról beszélnünk. Az ASUS és az ACER laptopok népszerűek, mert jó ár / érték aránnyal rendelkeznek, de a jótállással kapcsolatos ügyintézések sokszor döcögősek. A TOSHIBA kevésbé népszerű, nevét hamarosan el is felejthetjük (kivonul a piacról), de az eddigiek alapján kevés panasz érkezett a támogatásra. Két további versenyzőt érdemes még számba venni, ez az APPLE és az MSI. Utóbbi elsősorban a játékos közönséget célozta meg, szervizháttere elfogadható, de a legújabb 2016-os modellek minőségromlását sajnos hangsúlyoznom kell. Az előbbi célközönsége pedig a prémium felhasználók szűkebb rétege akik alapvetően elégedettek lehetnek, noha felár megfizetése nélkül az almás gyártó csak 1 év jótállást biztosít számukra (a piacra 2-3 év a jellemző). 

Pucu

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét